Ewa - Faktury i Magazyn

Wersja 4.1.73.2

Data: 17.01.2017

  • W oknie "Ustawienia -> Wydruki -> Dokumenty -> Nagłówek” dodano opcję „Drukuj dane "Nabywcy" jako pierwsze", umożliwiającą wydrukowanie dane nabywcy jako pierwszych w kolejności na fakturze, która ma uzupełnione dane odbiorcy i nabywcy.

Wersja 4.1.73.1

Data: 5.01.2017

  • Wprowadzono obsługę nowej wersji (2) Jednolitego Pliku Kontrolnego dla Ewidencji zakupu i sprzedaży VAT. Nowa wersja pozwala wygenerować korektę pliku JPK.
  • Umożliwiono podgląd zawartości pliku JPK.
  • W słowniku stawek VAT dodano 2 nowe stawki VAT (npUE oraz 0%PP), potrzebne do uzupełnienia ewidencji sprzedaży i zakupu zgodnie z deklaracją VAT-7.
    • Stawka npUE odpowiada polu "2a. w tym świadczenie usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy deklaracji VAT-7.
    • Stawka 0%PP odpowiada polu "3a. w tym dostawa towarów, o której mowa w art. 129 ustawy " deklaracji VAT-7.
      W oknie edycji kontrahenta dodano nowe znaczniki "Podlega art 28b" oraz "Podlega art 17 ust. 1 pkt 5 ustawy".
    • Znacznik "Podlega art 28b ustawy" odpowiada polu "12. Import usług nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy" deklaracji VAT-7.
    • Znacznik "Podlega art 17 ust. 1 pkt 5 ustawy" odpowiada polu "15. Dostawa towarów oraz świadczenie usług, dla których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 lub 8" deklaracji VAT-7.
  • Dodano możliwość wprowadzenia w danych firmy danych sprzedawcy, który będzie podpisany jako "Sprzedawca/Podatnik". Dotychczasowe dane firmy drukowane będą na fakturach sprzedaży jako dane "Wystawiającego". Na dokumentach sprzedaży dodano możliwość wybrania kontrahenta, który będzie "Płatnikiem" faktury. Dane płatnika faktury będą przechodziły na rozliczenia w rozrachunkach. W danych kontrahenta na zakładce "Umowa" dodano znacznik, że dane płatnika powinny zostać wpisane w polu "Płatnik" w oknie edycji dokumentu.
  • Umożliwiono wygenerowanie zestawienia dla kontrahenta, który na fakturze oznaczony jest jako płatnik.

Wersja 4.1.72.2

Data: 6.12.2016

  • Wprowadzono usługę e-Archiwizacja
  • Umożliwiono pobranie danych kontrahenta z bazy GUS bez wpisywania kodu obrazkowego (captcha).
  • Dodano możliwość filtrowania należności i zobowiązań.
  • Uaktualniono adres Urzędu Skarbowego w Myśliborzu.

Wersja 4.1.69.1

Data: 20.09.2016

  • Dodano możliwość generowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) dla faktur VAT.
    (Opcje -> Jednolity Plik Kontrolny (JPK) )

Wersja 4.1.66.1

Data: 9.06.2016

  • Umożliwiono edycję pozycji na anulowanym dokumencie, który był uzupełnieniem paragonu.

Wersja 4.1.65.2

Data: 20.05.2016

  • W programie umożliwiono włączenie rejestru operacji. Jeżeli użytkownik zaznaczy opcję "Ustawienia -> Inne -> Obsługa rejestru operacji", to każda operacja dodawania, modyfikacji, usuwania, wydruku, przelogowania zostanie zapisana w rejestrze operacji.

Wersja 4.1.65.1

Data: 6.05.2016

  • Dodano możliwość wystawiania zamówień w walucie. Zmianę waluty wykonuje się na zakładce "Opcje" w oknie edycji dokumentu.
  • Zaktualizowano kolumnę księgowania sprzedaży Księgi Przychodów i Rozchodów, od teraz księgowanie z programu Ewa jest możliwe do 10 i 13 kolumny programu Ala.
  • W oknie wydruku „Zestawienie sprzedaży dla kontrahenta" dodano znacznik "Zestawienie dla odbiorcy". Po jego zaznaczeniu zostanie wygenerowane zestawienie dla wybranego odbiorcy.
  • Dodano możliwość księgowania do kolumny 16  KPiR w programie Ala. Kolumnę 16 dla dokumentu można również wybrać z pozycji okna edycji dokumentu.

Wersja 4.1.61.1

Data: 1.01.2016

  • Dodano możliwość wybrania szerokości kolumn na wydruku arkuszu spisowego inwentaryzacji.
  • Rozwiązano problem z pobieraniem danych z bazy GUS dla numerów NIP do których przypisana jest więcej niż jedna firma. Wcześniej mogło się zdarzyć że dane nie były pobierane.
  • Dodano księgowanie dokumentów do kolumny siódmej w ewidencji przychodów w programie Ala – księgowość uproszczona (Opcje -> Dokumenty -> Księgowanie).
  • Umożliwiono wyświetlenie uwag przypisanych do kontrahenta podczas edycji dokumentu. Opcję należy włączyć w "Ustawienia -> Dokumenty -> Opcje -> Pokazywać uwagi kontrahenta przy edycji dokumentów”

Wersja 4.1.58.1

Data: 15.10.2015

  • Dodano nową funkcjonalność - Zamówienia do dostawców. (funkcjonalność dostępna w wersji MAX)
  • Do danych kartoteki dodano pola "Stan minimalny", "Stan planowany" oraz "Domyślny dostawca". Stan minimalny oraz domyślny dostawca są uzupełniane przez użytkownika, również poprzez opcję edycji grupowej. Stan planowany jest to stan kartoteki pomniejszony o ilość na zamówieniach od odbiorców (stan dyspozycyjny) oraz powiększony o ilość na zamówieniach do dostawców.
  • W oknie pozycji cennika dodano możliwość wyboru waluty, w której będzie ustalona cena dla kontrahenta.
  • Dodano możliwość zablokowania sprzedaży pozycji, której stan jest równy "0".

Wersja 4.1.57.1

Data: 9.09.2015

  • Dodano uprawnienia do zarządzania dokumentami sprzedaży i zakupu, teraz Administrator ma możliwość nadania osobno praw do wystawiania, usuwania oraz edycji dokumentów.